El Treball de Recerca de l'alumna Maria Briansó de 1r de Batxillerat se centra en el teatre i en l'experiència de fer de monitora d'un grup que té com a objectiu interpretar una obra en el lliurament d'orles de l'ESO de final de curs. El TR té diferents àmbits: ella no només és la monitoria d'aquesta activitat extraescolar, sinó que ha escrit l'obra que es representarà i, a més a més, porta un diari personal d'aquesta experiència que treballa tot el recorregut d'una obra de teatre. L'activitat va començar aquest tercer trimestre amb alumnes d'ESO que hi volien participar, concretament s'han apuntat alumnes de 1r i 4t d'ESO, la realitzen un dia a la setmana, els dimarts. Primer van començar amb una sèrie d'activitats dramàtiques per treure la vergonya, modular la veu, reconèixer les diferents habilitats... després ja van passar a distribuir-se els papers. A l'hora de fer una valoració la Maria comenta que és difícil combinar tots els aspectes que envolten una obra de teatre i que el fet de compaginar l'activitat amb els estudis de 1r de Batxillerat té moments estressants.