Batxillerat

El passat dia 19 d’abril alumnes de batxillerat i cicles formatius varen realitzar una sortida tècnica per visitar el circuit de Montmeló de Catalunya, l’empresa constructora d’automòbils SEAT i un centre de Formació Professional de l’automoció a Martorell.

En el circuit de Montmeló els alumnes van poder veure la sala de premsa, el despatx des d’on es dirigeixen les curses, el pòdium, els boxes, la tribuna i el circuit. Varem tenir molta sort perquè hi corrien cotxes de la categoria GP3 molt similars als de formula 1.

La visita a SEAT va permetre als alumnes veure tot el procés de fabricació de les carrosseries dels cotxes.

La jornada va concloure al Centre de Formació Professional d’Automoció. Aquest centre, inaugurat el mes de març de 2015 i adscrit al SOC, respon a les necessitats de la indústria automobilística oferint formació en alternança dual, amb l’objectiu de potenciar la competitivitat d’aquest sector econòmic.

Els alumnes de 1r de Batxillerat han fet  una estada lingüística a Galway, a la costa oest d'Irlanda, del 30 de gener al 3 de febrer. Han estat allotjats en famílies i fent classes intensives d'anglès a l'escola Atlantic. Tanmateix, també han pogut sortir de l'aula per conèixer la ciutat de Glaway i per fer una sortida als Cliffs de Moher, uns penya-segats impressionants,tot aturant-nos a visitar alguns llocs interessants pel camí, com el castell de Kinnvara, els dòlmens del Burren i l'església de Corcomroe.

Després de visitar la capital, Dublin, tornem a casa amb molt bons records i experiències d'aquesta cultura propera i a la vegada desconeguda, la cultura irlandesa.

El dimecres dia 21 de desembre al Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya l'exalumne de Batxillerat Domènec Caus ha recollit aquest premi pel seu treball de recerca de "Cal Trepat" en la categoria de "Arqueologia industrial". Hi ha assistit acompanyat del seu tutor, el professor de Tecnologia Pedro González. Els premis Bonaplata premien aquelles persones i/o institucions que han dut a terme accions per valorar el patrimoni industrial. Enhorabona per la feina feta!

Aplicació del calendari biodinàmic a Sant Martí de Maldà, la Vall del Corb" i "Reconstrucció del funcionament d'una nau de cal Trepat". Aquests són els títols dels treballs de recerca de la Júlia Borràs i el Domènech Caus, que han estat nomenats com els millors dins el XVI Premi comarcal a la realització de treballs de recerca convocats pel Consell Comarcal, dins el marc del XVI Programa de Suport a l’ Educació a la comarca de l’ Urgell.

Aquest proppassat 20 de maig la cita era important per als alumnes de Batxillerat de la promoció 2014-16 ja que tenien la ceremònia de lliurament les orles. Un acte preparat per ells mateixos i amb un to de comiat no només per a ells sinó també per a la directora, Elisabet Martínez, que aquest any es jubila.