Batxillerat

El Treball de Recerca de l'alumna Maria Briansó de 1r de Batxillerat se centra en el teatre i en l'experiència de fer de monitora d'un grup que té com a objectiu interpretar una obra en el lliurament d'orles de l'ESO de final de curs. El TR té diferents àmbits: ella no només és la monitoria d'aquesta activitat extraescolar, sinó que ha escrit l'obra que es representarà i, a més a més, porta un diari personal d'aquesta experiència que treballa tot el recorregut d'una obra de teatre. L'activitat va començar aquest tercer trimestre amb alumnes d'ESO que hi volien participar, concretament s'han apuntat alumnes de 1r i 4t d'ESO, la realitzen un dia a la setmana, els dimarts. Primer van començar amb una sèrie d'activitats dramàtiques per treure la vergonya, modular la veu, reconèixer les diferents habilitats... després ja van passar a distribuir-se els papers. A l'hora de fer una valoració la Maria comenta que és difícil combinar tots els aspectes que envolten una obra de teatre i que el fet de compaginar l'activitat amb els estudis de 1r de Batxillerat té moments estressants.

El passat dia 19 d’abril alumnes de batxillerat i cicles formatius varen realitzar una sortida tècnica per visitar el circuit de Montmeló de Catalunya, l’empresa constructora d’automòbils SEAT i un centre de Formació Professional de l’automoció a Martorell.

En el circuit de Montmeló els alumnes van poder veure la sala de premsa, el despatx des d’on es dirigeixen les curses, el pòdium, els boxes, la tribuna i el circuit. Varem tenir molta sort perquè hi corrien cotxes de la categoria GP3 molt similars als de formula 1.

La visita a SEAT va permetre als alumnes veure tot el procés de fabricació de les carrosseries dels cotxes.

La jornada va concloure al Centre de Formació Professional d’Automoció. Aquest centre, inaugurat el mes de març de 2015 i adscrit al SOC, respon a les necessitats de la indústria automobilística oferint formació en alternança dual, amb l’objectiu de potenciar la competitivitat d’aquest sector econòmic.

Els alumnes de 1r de Batxillerat han fet  una estada lingüística a Galway, a la costa oest d'Irlanda, del 30 de gener al 3 de febrer. Han estat allotjats en famílies i fent classes intensives d'anglès a l'escola Atlantic. Tanmateix, també han pogut sortir de l'aula per conèixer la ciutat de Glaway i per fer una sortida als Cliffs de Moher, uns penya-segats impressionants,tot aturant-nos a visitar alguns llocs interessants pel camí, com el castell de Kinnvara, els dòlmens del Burren i l'església de Corcomroe.

Després de visitar la capital, Dublin, tornem a casa amb molt bons records i experiències d'aquesta cultura propera i a la vegada desconeguda, la cultura irlandesa.

El dimecres dia 21 de desembre al Col·legi d'Enginyers Industrials de Catalunya l'exalumne de Batxillerat Domènec Caus ha recollit aquest premi pel seu treball de recerca de "Cal Trepat" en la categoria de "Arqueologia industrial". Hi ha assistit acompanyat del seu tutor, el professor de Tecnologia Pedro González. Els premis Bonaplata premien aquelles persones i/o institucions que han dut a terme accions per valorar el patrimoni industrial. Enhorabona per la feina feta!